måndag 15 februari 2010

Det blir inte alltid som man tänkt sig

Min bf och jag brukar arrangera varannan dag att fira, alltså han ansvarade för halvårsdagen, jag för 6-månader, han för 7 osv. Igår klämdes även Alla Hjärtans Dag in och det föll på min lott.

Dagen var väl förberedd med det mousserande på kylning, en bra film på eftermiddagen och en avslutande middag där carpaccio skulle inleda.

Nu blev det inte så. Istället vaknar vi upp något förvirrade och glada, med uttorkade kroppar och bultande huvud. Jag har somnat med halva kläderna på men som vanligt varit duktig med att ta ut linser, tvätta av smink och borsta tänderna.

Vi drar på oss kläderna och går ut i kylan, jag blir tacklad och halkar på isen, yrar snötäckt in på Primo och beställer första bästa pizzan de har för det gör ont i ögonen att titta för intensivt. Di Pollo blir min. För kassörskan ursäktar jag skicket jag är i, hon undrar om det var trevligt i alla fall. Jodå, det var det. Väldigt kul.

Hemma igen så gäller det att liksom lirka ner födan trots en del protester från kroppen, ner med näring så kommer det bli bättre. Så funkar det.

Sen är det OS hela dan. Och glass. Och kexchoklad.

Söndagen blev inte som planerat men väldigt, väldigt bra ändå. Så kan det gå.

Inga kommentarer: