fredag 5 december 2008

Julfest, julfest hela dan

Jag är så trött just nu. Det blev lite sent igår. Satt uppe och lyssnade på Elvis och Tommy Nilsson av alla människor. Inte min idé men det var nice, på riktigt. Jag körde mitt äss ur skjortärmen. Right Here Waiting med Richard Marx. Så himla fint.

Vilket fall. Nu vill jag mest sova men måste börja fixa mig för kvällens julfest. Vet inte vart det är utan vi kommer bli slussade i bussar.

På förra årets julfest uppträdde Björn Gustavsson. Jag blev sjukt uttråkad och åt mer lax istället. Proklamerade min teori för alla som ville lyssna, om att äta mycket fet fisk innan/på en öppen bar-fest för att fettet i fisken ska lägga sig som en hinna och förhindra att alkoholen kommer ut i blodet för fort. Helt enkelt för att kunna kontrollera fyllan och inte bli ett fyllo.

Förra året gick det helt okey. Typ.

I år kommer det gå grymt bra.

Ingen utspilld öl på stackars ny medarbetare som tydligen inte är så rock n´roll som man kan tro, inget ut på scenen, inget hockeysnack med dörrvakter. Lugnt och städat. Trevliga konversationer. Det är min melodi. Lax i massor alltså.

Inga kommentarer: