onsdag 31 december 2008

2008

Jag ville vända kapitel och boy vad det nya kapitlet var spännande, skrämmande och otäckt ibland.

Livet vändes upp och ner, många tårar, mycket smärta, massa glädje, nya insikter, fina vänner, en jävla finanskris och en trygghet i mig själv.

Årets film: De Ofrivilliga
Årets konsert: The Soundtrack of Our Lives på Hotell Lydmar
Årets tv-program: ZTV Presenterar
Årets favvoställe: Berns, det gamla tattoo stället i Williamsburg och Barrio Chino i East Village, NYC.
Årets drink: Bergman på Reisen´s Margarita, Munchiesdrinken Äpplepaj på Tvärsöver rockar också.
Årets matupplevelse: 6-rätters på Blue Hill at Stone Barns, NY. Sjukt gott. Jag och min dåvarande amerikanske pojkvän Peter frossade och drack det bästa vinet någonsin till.

I år har jag:

- Insett att jag klarar av att festa 6 dagar i veckan.
- Fått två nya rynkor under mina ögon (antagligen beroende på ovanstående).
- Blivit övertygad om att vi består av massa olika jag där vissa är mer dominanta än andra.
- Lärt känna, och älska, Tuna.
- Varit på en massa filmpremiärer. Sex & The City var konstigt nog, roligast.
- Misshandlat mitt hår som är kortare än någonsin.
- Haft så sjukt mycket blåmärken på mina ben. De två värsta omgångarna var efter en blöt kväll med Johanna, Rasmus, Johan och Rebecka som inte blandade sprit med sprit som vi andra och därför vann musik quizzen lätt. Vi åkte ut till någon fest på KTH som var slut sen länge sen och vi stod och vinglade när jag bestämde mig för att försöka brottas med Rasmus. Jag gjorde en tjurrusning, han tog ett steg åt sidan och jag drösade i backen. Blåslagen.
Det andra tillfället var midsommarafton uppe på ett tak i Gamla Stan. Jag var olycklig.
- Förstått att jag är sjukt keen på ansiktsbehåring. Mustach, skägg, you name it.
- Börjat älska mitt jobb.
- Varit i Gambia, USA gånger två och Lettland. Dåligt resfacit.
- Blivit en äventyrare och ja-sägare.
- Behandlat tre olika killar ganska dåligt. Fast, WTF, dåligt och dåligt. Om jag bara vill vara polare och inte ha någon romans så måste det vara okey. Jag väljer vem jag vill ligga med. Att jag skrattar och tycker om betyder inte att jag vill bli naken.
- Bott själv för första gången i mitt liv.
- Gjort slut på galet mycket pengar.
- Ätit sjukliga mängder lax.
- Hånglat med två olika rap-artister.
- Blivit sexuellt intresserad av tre olika brudar.
- Börjat gå igång på enbart ganska långa killar, typ i 184-188 cm spannet.
- Varit på mitt livs första riktiga dejt.
- Fått sjukt mycket stock. (Varsågod Karin, den bjuder jag på.)
- Blivit förälskad tre gånger. En snubbe var norsk och 18 år, en var typ 29 och bor i Gamla Stan och en var en kristallkrona.
- Sagt jag älskar dig till tre olika personer av manligt kön; min pappa, mitt ex och min Lettiska romans.
- Blivit friad till tre gånger, den senaste gången idag.

Ett väldigt bra år även om det har varit tungt och jobbigt stundtals. Personer som betytt mycket under året är min vänner, min familj, K.W., J.S., N.Z, J.W., G.W., A.B., D.R., P.R., J.B., M-J och jag själv såklart.

I´ve loved, I´ve laughted and cried.
I´ve had my fill, my share of losing.
And now, as tears subside,
I find it all so amusing

To think I did all that
And may I say - not in a shy way,
"No, oh no, not me
I did it my way".

1 kommentar:

Anonym sa...

oj, häftigt att ligga och hångla runt? tyckte jag också när jag var 16 ;)