fredag 12 december 2008

Elräkning

Fick min första elräkning idag och med den, en chock. Shit va dyrt det är med el. Känns som att det är orimligt dyrt. De hade i och för sig en beräknad förbrukning på mig och den faktiska är mycket mindre, så nu är elbolaget skyldig mig pengar.

Jag är glad att jag har en far som har lärt mig att släcka lampor. Nu för tiden kan jag störa mig sjukt mycket på människor som aldrig släcker efter sig. Vi måste spara vår miljö. Stör mig ännu mer på folk som sätter på kranen och sen går i väg och låter det forsa ut. WTF?

Vatten är det blåa guldet och det är möjligt att det kommer bli hårdvaluta i framtiden. Arten människan är en parasit som smutsar ner Tellus. Det kommer att slå tillbaka.

Min taklampa som jag är lite kär i har massa lampor i sig. Undrar om det drar mer ström då? Det gör det va? Fuck i så fall. Vill vara så energisnål och miljövänlig som jag bara kan.

1 kommentar:

Eva-Marie sa...

skaffa lågenergilampor vetja=))) mkt bra sparar eloch håller längre kram syster