måndag 22 december 2008

Jul igen

Idag är första gången jag har gjort något juligt i år. Och det var nice. Johan och Wille kom över med glögg och jag bjöd på lussebullar som jag bakat idag.

Bullarna blev inte superbra kan jag erkänna. Kanske var det dumt att blanda in grahamsmjöl i det hela och beslutet om att fläska på med kvarg och spara på sockret är inte det bästa jag gjort. Men jag inser att jag kan inte hantera bakverk som jag behandlar mat. Jag kan inte bara köra på känsla, måste först lära mig vad smakerna, och effekten av vad de olika ingredienserna gör. Krävs nog lite träning.

Ett annat problem var att när jag stod här och är redo att köra igång med baket, så inser jag att jag inte har något decilitermått, tydligen gick det någon annanstans i flytten. Oh well, jag höftar istället och det kunde blivit toppen, nu blev det mediokert.

Men kvällen var trevlig. Vi spelade julmusik med Christer Sjögren och Carola och hade det ganska soft.

Nu har jag det absolut tråkigaste kvar; packa min väska. Ska åka västerut i morgon bitti. Har tagit ett sent beslut om att åka till Västkusten för att fira jul. Ett bra beslut som inte har känts helt självklart. Nu ser jag fram emot det. Det kommer bli jättemysigt.

2 kommentarer:

Wille sa...

Stort tack för lusse-bullarna! Ha en riktigt god jul!

Anonym sa...

Hoppas du har fått dig lite julstock!

Kram Karin