lördag 6 december 2008

j´m´en fous pas mal

Har precis kommit hem från en jättetrevlig middag i franska tecken med kära vänner. Väldigt fint och gott. En ny restaurang i min kännedom, som jag gärna vill besöka igen.

Blev kär. Störtförälskad. Så känns det nu. Vi får se hur det känns i morgon. Är jag lika förälskad då så måste jag fundera på vad göra. På stället hängde nämligen en helt underbar takkrona som jag vet hade varit så jäkla fet i mitt rum. Verkar som om jag får köpa den men frågan är om jag vill betala vad de vill ha. Kanske kan jag offra alla mina lördagkvällar i 4 månader framöver och jobba av den. Frågan är om det är värt det. Men, oh lord, vilken underbar pjäs. Kanske är det bra för mig att jobba istället för att vara ute och svira.

Jag har jobbat som servitris förut. Typ ett år i USA och en vår i Varberg. Är rätt bra. Snabb, effektiv och metodisk. Spricker lite på trevligheten. Pallar inte med fyllon som är sexistiska och försöker vara roliga. Men detta stället är trevligt och utan fyllon skulle jag tro.

Lampan ser ut som en helt fantastisk dessert. Lite för mycket, lite för tacky och alldeles alldeles underbar. Den måste bli min.

2 kommentarer:

Wille sa...

Börjar du jobba som servitris tina så ska jag nog se till att det kommer lite fyllon dit! Inga sexistiska dock... ;)

FinaTina sa...

Det låter fantastiskt. Det finns ju fyllon som jag verkligen gillar.