onsdag 4 juni 2008

Vattenspolare

Shit va jag stör mig på folk som spolar vatten. Det kryper i min kropp, jag får nervösa tics och blir fysiskt illamående. Det har nog något med min barndom att göra.
Vilket fall. Skulle precis fylla på min vattenflaska på jobbet och före mig står en programledare från TV 8. Personen i fråga ska fylla ett glas på 2 dl med vatten. För att göra detta så spolar han först ut kanske 2 liter vatten utan att ens känna på temperaturen. Han bara står och spolar. Varför?
Antagligen är det ett beteende som har hängt med en längre tid vilket gör allting ännu mer skrämmande. Om varje 2 dl vatten han ska förtära kräver ett slöseri av 2 liter vatten. Vad blir det på ett år?

Varför kan folk inte börja tänka sig för? Fattar inte grejen.

1 kommentar:

Wille sa...

Jag är helt på din sida i den här frågan Tina!