onsdag 25 juni 2008

Dagens ungdom

Jag blir förvånad, förtjust, förvirrad och framför allt road av alla kommentarer vi får in på våra klipp på hemsidan. Kolla in alla kommentarerna till detta klipp. Stavning åt skogen och språket, vad är det för språk?

Jag är för en förenkling av språket. Så länge man kommunicerar och förstår varandra så är allt bra. Å andra sidan så är jag lite av en språkfacist som tycker att ord är viktiga och betyder något.

Därför blir jag ställd när jag ser hur kommentarerna ser ut, och kanske någonstans så fasar sig tanten i mig över dagens ungdom. Saken är att jag tror inte att saker och ting blir värre. Kids är kids. Det kommer alltid att vara så. Människan är i mina ögon en varelse som har varit likadan väldigt länge. Attributen förändras men vår strävan och vår vilja är detsamma. Folk var lika kåta, trötta, sugna, falska, snälla, söta för 100 år sen som vi är idag. Same same but different liksom.

Men vad är det för kommentarer? Jag är så långt borta från hela tugget. Tanten är 100 år liksom. Fattar ingenting. Men jag älskar våra spydiga, hemska PA kids. Jag ler varje gång jag läser alla inlägg.

Klippet med Mogge som snackar sex med Timo Räisänen är föresten värd en titt i sig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Stor humor att du inte ens kan stava till "språkfascist".

Denna blogg är verkligen sprängfylld med ofrivillig humor. Roligt!

FinaTina sa...

Språkfaschist är väl inte det lättaste ordet att stava. Kul att du gillar min blogg.