måndag 9 juni 2008

Dags att gå hem

Snart är det dags att lämna jobbet och gå hem. Har varit en intensiv dag med massor som ska fixas inför hösten här på ZTV. Plus Hultsfred som vi åker till på torsdag. Fick precis en liten ilning i magen. Shit, jag ska intervjua massa stora artister, det gäller att jag har lite koll. Men det ska nog ordna sig. Massa förarbete, lite charm och närvaro brukar fixa det mesta. Det blir spännande.

Allt som vi gör kommer att läggas upp på ztv.se asap. Så man kan gå in där och följa festivalen om man inte har möjlighet att vara på plats.

Nu har vi i och för sig hört att det finns chans till regn i Småland. Tydligen regnar det alltid på Hultsfred. Gäller att packa stövlar och regnställ.

Mogge påstod att idag är sommarens sista dag. Jag hoppas innerligt att han har fel. Är inte färdig med sommaren ännu. Har bara badat en gång och grillat en. Man måste få fler chanser. Eller hur?

Ska nog ta mig en promenad i det fina vädret innan jag drar hem. Kanske möta upp någon för en fika. Absolut inte öl. Jag är väldigt hälsosam nu.

Har hittat en skola i NYC som jag har kommit in på! Jättekul. Ligger i West Village som är typ ett av de skönaste neighbourhooden. Nu ska jag bara fixa någonstans att bo..
Förhoppningsvis kan jag hyra ett rum hos Magnus, min gamle filmvetenskapsvapendragare. Han bor i Brooklyn nu för tiden. De har ett rum men tydligen bor det någon skotte där fram till 1 augusti. Kanske kan ha dra tidigare. Hoppas!
Men det kommer säkert ordna sig. Måste finnas någon skrubb man kan slagga i. Jag ska ju ändå dit för skådespelandet, då kan jag bo varsomhelst. Så länge det är under Central Park. Och på Manhattan el. västra Brooklyn, typ Williamsburg.

Det ska bli så kul så kul. Verkligen.

Inga kommentarer: