lördag 28 juni 2008

Min sista pizza



Om bara en liten stund ska jag gå och äta min sista pizza för sommaren (hoppas jag). Ska nämligen gå en teater workshop i sommar och har fått stränga order om hur jag måste förbereda mig innan.

1. Äta massa organisk mat och lokal färsk frukt och grönsaker. Dra ner på socker, ris, pasta, bröd och läsk. Regeln är att ju fler ingredienser på paketet - giftigare är maten. Ska äta levande mat som har vuxit upp i naturen. Är det gjort av människan så är det gift. Generellt är all vit man dålig. Ska äta fiskolja och vitaminer.

Följa South Beach Dieten eller Paleo Dieten.

2. Sova massor. Dra ner på koffein. Dra ner på alkohol och "man-made drugs" (undrar om droger som växer är ok?). Ska sluta använda väckaklocka för att vakna och ska skriva ner mina drömmar. Behandla min kropp som ett tempel är ordern.

3. Motionera. Minst två timmar areobic exercise i veckan och minst tre timmar styrka. Jag ska utveckla ett hälsosamt beroende till träning.

4. Jag ska utveckla övningar som får mig i kontakt med mitt innersta. T.ex. be en bön även om jag inte tror på Gud. Böner får en att greppa det innersta. Bara tacksamma böner och inte be om saker.

5. Vara uppmärksam på det som händer runt omkring mig. Hur luktar det? Hur känns det?

6. Odla energin i mig själv, i kontakten med andra och lek med den.

7. Läsa minst fem nutida pjäser, några psykologiböcker plus välja ut tre monologer som jag älskar.

Det känns som om jag har lite att göra. Men det känns bra. Fru Kaos har lagt upp lite GI recept som jag ska spana in. Denna morgonen började med yoga. Jag är på rätt väg men kommer inte ta det stora klivet förrän i morgon. I dag blir det pizza till frukost/lunch och jag måste, bara måste få mig en sista Chocolate Fudge Brownie ikväll.

Annars känns det lugnt och bra. Kanske lite väl många order för en work shop men det är amerikaner jag ska deala med och det är lika bra att köpa hela paketet nu när jag ändå ska dit. En månad i NYC står på schemat.

Inga kommentarer: