tisdag 20 maj 2008

Fler av J's favvisar



Vi har pratat om att skaffa hund. Det är väl det folk gör när man har varit tillsammans i 100 år, är för unga och vilda för barn men ändå kan tänka sig att släppa in en tredje part.
Johan vill ha Fransk Bulldogg eller Bostonterrier. Jag kan tänka mig en Mops eller kanske en Bostonterrier. Fast helst vill jag ha en Minityr Siberian Huskey (stavas det så?). Har bara träffat en i hela mitt liv, fantastiska Mr Rocco, och han köpte mig totalt. Men när vi googlat rasen så avråds man från att skaffa Mini SH för att de är knasavlade och har tydligen en massa mentala problem.
Rocco är ju ett tydligt mentalcase, men jag trodde det berodde på miljö och inte arv. Fuck that, har man världens sötaste hund så gör det väl inget om det är knas i skallen på den. Hunden är ju så liten så den är hanterbar ändå. Bite me and I bite back, liksom. Dessutom så är weird oftast intressant. Vem vill vara normal, det frågar jag mig.
Fast egentligen tror jag att jag inte vill ha hund överhuvudtaget. Jag känner mig för ung och vild för hund också.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Rocco! Ååhh, Rocco! Om ni skaffar hund lova att det blir en kopia av Rocco.

Wennberg sa...

Ååååå, den franska bulldoggen är sååå fin. Vill ha en sån liten gris.