söndag 18 maj 2008

Dolph Lundgren - moi?

Jag är en sån jävla tönt. Efter en vecka i USA så blandar jag de två språken hej vilt. Som om inte svenska riktigt räcker till. I need to fill up with something. Ett mer givet språk? Men till mitt försvar måste jag säga att jag har bott i USA tidigare och direkt när jag landade så kände jag lukten av landet och tårarna hopade sig. Det var en stark reaktion. Nästan direkt slog min hjärna över till autopilot engelska och jag tänker, drömmer och därför även pratar engelska.
Min hatkärlek till USA är nu förbytt till ren kärlek. När Obama eller Clinton tar över så kommer nog allt att ordna sig. Jag är sjukt sugen på att åka tillbaka asap och stanna lite längre. Håller på att fixa med olika lösningar för att kunna genomföra denna operation. So next time I'll be even worse. Then I'll speak english only. Kanske något svenska ordet kommer fram.

Inga kommentarer: