onsdag 7 oktober 2009

The Stoning of Soraya M

Såg SORAYA M igår och det är en bra och tankeväckande film. Dock bara en trea trots att vissa väldigt starka scener kommer att få folk att tycka den är bättre än vad hantverket faktiskt är.

Personporträtten är inte riktigt så detaljerade som jag önskar och männen är scharbloner vilket drar ner betyget.



Jag vill och borde skriva mer om Iran, syn på kvinnor och sjuka samhällen men jag sparar lite på det. Måste göra annat just nu. Iran verkar vara ett spännande land som jag gärna skulle åka till. Men har varit tillsammans med en iransk kille och hans syn på framför allt svenska tjejer, trots 21 år i Sverige, var fruktansvärd. Jag fick inte ens le mot andra killar och på sätt och vis så blev jag straffad för min självständighet.

Men men, det blir en annan gång.

Se gärna filmen, den väcker en och annan tanke trots allt.

Inga kommentarer: