lördag 10 oktober 2009

4-månaders firandet

Blev tvungen att jobba över en aning så jag var sjukt sur över att missa tid med min vän men det var rätt lugnt ändå när vi väl träffades. Tog en öl och åkte sen ut till Stockholm Fashion Market i Alvik. Hade blivit inbjuden till ett mingel, men när vi kom dit så visste inte vakten vad det var för något och sa att galan var i går (torsdags) och jag trodde att jag blivit alldeles tokig och tagit fel på dag för ännu en fest. Jag höll på att gå i bitar. Förstod inte vad som håller på att hända med mig.

Saken är den att jag lever utan klocka och kalender för att jag har ett ganska bra huvud. När det gäller datum så är felmarginalen väldigt liten. Jag har sjukt bra koll på siffror helt enkelt. Så att missa ännu en grej och speciellt när jag ville göra något roligt med min älskling kändes oerhört trist.

Men det visade sig att det var vakten som inte hade koll och att festen kanske hade blivit en aningens aning uppskriven på facebook för det var i Got2Gets monter, en yta på max 10m2 där de sålde kläder och bjöd på öl.

Fast saken är att det inte gjorde något. Jag hade en underbar kväll på grund av att jag hängde med min fina kille. Vi har det så oerhört bra tillsammans och det spelar ingen roll vart vi är för det är fantastiskt att bara få hänga.

Vi gick och satte oss i en soffa längre bort och bara pratade. Efter en stund så började en fashionshow på runwayen som var trist för de försökte verkligen göra en show av det hela som var ganska så fånig faktiskt. Och även om jag satt på avstånd så tyckte jag att kläderna såg tråkiga ut och ska jag vara alldeles ärlig så var modellerna ganska fula.

Saken är att jag gillar dem långa och smala, så är det, och det är bra med modeller som ser "normala" ut, men sådana människor ser jag på gatan varje dag. Det är mycket niceare med riktiga modeller. Tror att jag är lite skadad sen jag castade Top Model. Jag blev hemskt avtrubbad och kände att de flesta var för korta och för tjocka. Vill inte vara elak på något sätt men jag tycker det är snyggare med modeller som är långa och smala fast jag tycker inte det är snyggt i vardagslivet.

3 öl senare tog vi tunnelbanan hem och i stället för att gå ut och äta så gick vi hem och tittade på The Office.

Livet är så enkelt när man spenderar det men någon som man verkligen tycker om. Det behövs inte mer än närvaron av hjärtevännen så är allt så bra det kan bli.

Min sweetheart.

Inga kommentarer: