söndag 18 oktober 2009

Snokade lite med lyckat resultat

Grannen ovanför har visning av sin lägenhet. I morse hade en handskriven lapp försiktigt petats in i mitt brevinkasts skarpa läppar och bad ödmjukt om tystnad då inga spekulanter ska skrämmas i väg.

Inkognito utklädd till just en sådan sprang jag lätt en trappa upp och spanade in min forna grannes förehavanden och blev underligt upphöjd av dess gråhet och trängsel. Det vara som att komma in i min älsklings fula tvilling, så välbekant och kärleksfull men utan charmen och kanelbullarna.

Utgångspris 1 375 000 riksdaler och mäklarfirman är Erik Olsson som är duktiga på lockpriser, så den borde gå för 1 900 000, kanske något mer. Jag hoppas att den närmar sig 2 000 000 gränsen för det skulle ge en indikation på vad jag kan förvänta mig om den vägen väljls att gå.

Inga kommentarer: