söndag 11 oktober 2009

Rubrikerna

Jag var ganska nära med min gissning. Aftonbladet skriver att bara ett mirakel kan rädda Lagerbäck kvar som förbundskapten efter kvalfiaskot, Expressen skriver att det redan är klart och på DN träffade jag alldeles rätt.

Själv tycker jag att VM-kvalet har varit bedrövligt och Sverige har haltat en längre tid. Något måste förändras och om det är Lagerbäck eller faktumet att Sverige är ett litet land med för smalt utbud av bra spelare det är frågan. Tror det blir bra med lite nytt friskt blod, någon som känns lite piggare. Hela landslaget känns trött och oinspirerat och personligen har jag tappat mitt intresse.

Jag ser fram emot skidsäsongen. Hoppas att dam- och herrlandslaget i slalom ska haft en fantastisk försäsong, att Kalla är färdig med mellanåret och att våra svenska skidskyttar äntligen kan kontrollera sitt bendarr.

OS är om fyra månader (12 februari) och jag hoppas på sportfest med svenska framgångar.

Inga kommentarer: