söndag 17 maj 2009

Livskvalité

Har spenderat hela dagen ute i skärgården och det är så himla fint. Det bästa var när vi i morse åkte från Gustavsberg i en liten motorbåt, till Sandhamn på spegelblankt vatten.

Jag tror jag måste skaffa mig en båt att puttra runt i. Det kan vara värt all jobb och pengar. Skulle även vilja ha en liten koja vid vattnet men det känns som värsta mecket. Då måste jag skaffa mig en bil och framför allt mer tid.

Och var hittar jag mer tid?

Folk som röker braj påstår att det under toxitionen känns som om tiden går långsammare. Kan det vara svaret jag söker? Om jag skulle vara ständigt pårökt så kanske jag skulle ha tid att göra allt det jag vill och behöver göra. Fast då kanske jag blir så bäng i skallen så jag bara skulle sitta och glo och inget göra istället. Det känns ju trist. Ingen livskvalité att snacka om.

Inga kommentarer: