lördag 23 maj 2009

Låt mig förklara mig.

Följande kommentarer har jag fått av någon anonym angående ett inlägg jag skrev för ett tag sen.

"och i och med att du nu förstår, så är du medskyldig.
charmigt naiv eller inte...."

"Eller bara dum i hela huvudet. De där drogerna har ngn med all säkerhet blivit fängslad, misshandlad eller dött för. Och du som "brinner" för ett jämlikt samhälle. Hur jämlik är världen när ngn måste bryta mot lagar, hora för sin överlevnad eller dö för att några förvuxna, kvasiintellektuella idioter ska sitta och snorta på en båt med en naivt charmig medelålders kvinna som inte ens inser det där är allt annat än ok? Jag skäms å dina vägnar."

Efter en sådan reaktion så inser jag att jag måste förtydliga mig en aning. Koder (t.ex. scenograferna) som jag ser som självklara är tydligen inte det.

Såhär ligger det till:

Jag jobbar på ett filmproduktionsbolag som just nu spelar in en långfilm. Filmen utspelar sig på 70-talet och i berättelsen så förekommer det knark. För att vi ska kunna spela in våra knarkscener så måste scenograferna fixa något som ser ut som knark. I detta fallet så är det mjöl. Vad tjejen gjorde var alltså att paketera mjöl i påsar som ska föreställa narkotika i filmen. Det var låtsasknark. Vi leker lite alltså. Vad som händer i filmens värld är inte verklighet. Ingen behöver skämmas å mina vägnar, men tack ändå.

Inga kommentarer: