onsdag 15 april 2009

Plus med konsumtionsfri

På senaste tiden, kanske de senaste 3-4 åren till och med, så har jag varit lite blasé. Blir inte så upphetsad av att gå ut och äta eftersom det händer hela tiden, shoppa känns kul i typ en sekund och så lirar det på. Det är inte ett bra sätt att leva på. Naturligtvis är allt mycket roligare när man blir exalterad över saker och ting.

Därför är jag nöjd med min konsumtionsfria månad för jag blir glad över det lilla.
Fick precis en biobiljett av min produktionsledare, och nöjd som en sparv blev jag. Nu kan jag gå på bio och se en bra film. Kul! Lyx liksom.

2 kommentarer:

Mr Fix sa...

Fast har du inte konsumerat då egentligen? Det är ändå någon som har betalat för biljetten, men du råkade få den gratis.
Du konsumerar ett biobesök. Det vore ok om det var en gratisvisning, men detta vete fan kompis!

FinaTina sa...

Nja, tror inte att det är ngn som har konsumerat för biljetten, utan att det är en gratisgrej. Då sparar jag ju faktiskt en konsumtion genom att ta upp en plats där någon annan skulle kunnat sitta.