torsdag 23 april 2009

Fulmail

Jag har fått ett sjukt mail som jag inte vet vad jag ska tro om. Antingen så är det sanning och då är det ganska lustigt, eller så är det någon som tycker väldigt illa om mig och har lagt ner en hel del jobb för att blåsa mig. Vet inte vad göra.

Men min nyfikenhet tar överhanden och jag kommer att svara. Känner att jag inte har så mycket att förlora, är inte så rädd för att bli bortgjord. Jobbigt bara att man inte kan lita på alla mail som man får.

Det är så enkelt att skicka fulmail. Har hört storys om män i Norrland som får mail från kvinnor i Afrika som påstår sig vara kära och vill ha pengar till biljetten. Och de går på det...

Visst är det lätt att skratta åt något sån't men hoppet om kärlek ger folk tunnelseende och självklart vill man att världen ska vara pålitlig.

Inga kommentarer: