måndag 13 april 2009

Påskhelgs-potpurri

Har haft en jättefin helg som funkade utmärkt trots att jag har en konsumtionsfri-, vit-, GI-månad nu i April.

Blev lockad att ta en öl i lördags em när jag satt i solen med Kenna och Douglas längst muren i Vita Bergsparken, men höll emot. Det kommer att vara skönt sweet den första maj när jag har klarat det, så det vill jag inte förstöra.

Påskafton blev en intim fest med fina vänner där vi lagade mat tillsammans och sen satt och pratade, sjöng, tokdansade och skrattade som stollar. Inget onödigt konsumerande, däremot åt jag chips och bröt GI sviten. Oh well.

Snart har halva April gått och det känns lugnt med allt. Blev i och för sig ordentligt shoppingsugen för några dagar sen men då vara det bara att bita ihop.

Ska nog ta mig till Berns och Spy Bar nästa helg och försöka vara ute så länge som möjligt för att se hur det känns att vara ute utan att ha druckit något. Hur ser folk ut liksom? Vad pratar de om? Det ska bli jätteintressant och förhoppningsvis kul.

Har även grillat två kvällar denna helg. Fina fisken.

Cykeln har kommit fram och jag älskar att glida bort till Hornstull eftersom det är nedförsbacke hela vägen. Tillbaka hem är inte lika kul men bra för mina ben. De måste shapas upp inför shorts-säsongen känner jag.

Idag åt jag lunch ute på en brygga och matade änder med bröd. Visst är våren fin?

1 kommentar:

Wille sa...

Jag är imponerad tina. Jag kommer dock aldrig att försöka själv misstänker jag. :)