tisdag 28 april 2009

Feminist - javisst.

Ett stopp har infunnit sig i mitt handfat. Vattnet segar sig ner vilket är konstigt/jobbigt för hålet är relativt stort och ända tills nyligen så har det fungerat felfritt. För en händig person som mig själv så borde det vara ett enkelt ingrepp. Problemet är att jag inte riktigt vet vad göra för jag har aldrig gjort det förut.

Är inte det konstigt att jag har kunnat gå runt såpass länge utan att någonsin öppnat ett vattenlås (heter det så?)? Sjukt.

Jag drar mig också för att göra det. Verkar jobbigt. Och äckligt.

Det trista är att jag vet att det inte kommer att läkas med tiden. Det kommer antagligen bara bli värre. Satana perkele.

7 kommentarer:

Eva-Marie sa...

finns kaustiksoda om du inte vill skruva isär röret=))mkt effektivt men inte så bra för miljön

elmelts sa...

Haha, vilket problem du ställts inför. Det brukar vara en lätt sak att fixa, men kan vara lite äckligt om man inte gilla kladd.

Sara sa...

Prova med kaustiksoda - kanske slipper du öppna vattenlåset då?

Anonym sa...

Kaustiksoda borde göra susen - och så slipper du öppna det dära vattenlåset.

Anonym sa...

Eller öppna vattenlåset först.
Har du gamla rör så fixar de inte alltid de starka medlen som löser proppar...
Ställ en hink under vattenlåset. Sen skruvar du bara loss. inga problem alls. Du behöver inte stänga av nåt vatten eller så.
MEN var beredd. Det kan vara hur jävla äckligt som helst.
tesso

Anonym sa...

STOPP - ta först bort vattenlåset.
har du gamla rör kanske de inte fixar de där starka medlen.
ställ en hink under, skruva loss och håll andan. det kan vara hur jävla äckligt som helst där i...
beroende på hur ofta de som bodde där innan dig rensat.
GLÖM INTE HINKEN!!!!!

FinaTina sa...

Tack snälla alla för tips. Tror jag ska prova med hink och äckel först för att spara lite på rör och natur.