torsdag 18 september 2008

Skäms

Har du någonsin skrivit till någon under påverkan av, låt oss säga, alkohol, och i ögonblicket tyckt att du är rolig, sexig och rätt skön? Och sen dagen efter vaknat upp med en inte helt behaglig känsla av att något inte är okey. Gått upp och kollat skickade mail och inser att de är mer patetiska än härliga?

Det hände mig i natt.

Vad ska jag göra åt det? Skicka ett till och förklara läget vilket kanske är lite desperat. Eller fuck that och ta bort den personen från mitt liv. Radera all info liksom.

Jag fattar inte. Brukar aldrig göra så. Jag är en klok tjej. Inte patetisk.

Eller tydligen är jag det.

Jag ska inte skriva mail på fyllan. Jag ska inte skriva mail på fyllan. Jag ska inte skriva mail på fyllan.

En rolig detalj är att jag samtidigt som jag skrivit ätit makrillfilé i tomatsås, och tydligen har jag haft det på mina fingrar för mina tangenter har en orangeaktig färg. Känns fräscht. Luktar gott också.

Man blir en bättre människa av alkohol. Eller?

1 kommentar:

Anonym sa...

Att radera personen ur ditt liv är en dålig idé tror jag, det löser ingenting. Alkolås på telefon och dator däremot, det skulle förhindra många pinsamheter/dumheter. Det finns ju bilar med alkolås. Blåser du påverkad startar den inte på en kvart, blåser du en gång till så låses den helt och jag tror att någon måste komma och låsa upp den. /Johanna