onsdag 17 september 2008

Min helg i Riga

Hade superkul. Riga var bra men Gamla Stan var inte så jäkla gammal egentligen. Annars har jag inget att klaga på. Problemet är att hela Lettland har blivit ganska så misshandlad av omvärlden. Invaderad av Sverige på 1600-talet. Under 30-talet blev de invaderade av Sovjet för att sedan "räddas" av nazi Tyskland. Dessutom sönderbombat under WW2.
Det kändes ganska mycket Ryssland, vilket var grymt för då kändes det exotiskt och inte ännu ett västland. Maten var bra. Ölen var god. Dessutom så finns det en inhemsk örtsprit, Balzam, som är stark och god. En matsked om dagen är tydligen bra. Den doseringen OD:ade jag en aning i söndags...

Utsikt från ST Peterskyrkan.

Turister...

Latvia Academy of Science. Cool byggnad och vårt riktmärke. Hotellet låg precis i närheten.

Marknaden. Någon som är sugen på tunga eller grishuvud? Jag blev äcklad och ledsen men man måste respektera andra människors matvanor. Mkt gris i Riga.

21 tokiga Schweitzare på resa i Riga. Ett jävla liv. Men kul.

Midnattskreativ. Sådär bra, va?

Han slog mig fyra gånger i rad. Fucker.

Åh, vad fantastisk. Vill ha...not.

Inhemsk restaurang.

Jerry.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fick du någon rysk stock, eller fick du nöja dig med Jerrys "lilla pinne"? *Ler*

Karin

FinaTina sa...

Karin; you naughty girl!

Liten pinne välter ibland stora lass. Rysk stock smakar fågel.