fredag 22 augusti 2008

vad jag gör när jag gör det

Jag,Rikard och Kristoffer som jag jobbar med, gick på lunch idag. Tungsmält pasta med scampi. Innan vi förlustade oss i syndig hummer-gräddsås så gick vi till Myrorna för Rikard behövde en Björn Borg outfit till helgens bravader.

Medan han letade tighta, vita shorts så spatserade jag planlöst omkring tills mina ögon föll på en tekopp. En alldeles speciell tekopp tydligen, för jag blev lite kär och bestämde mig för att köpa två stycken.

En kvart tidigare, under vår promenad mot Myrorna så hade mina kollegor sett att jag såg lite hängig ut och undrade vad det var. Jag berättade att det är jobbigt med separationen och hela sälja/köpa lägenhet. Men att jag ser positivt på framtiden och att det ska bli kul med ett eget ställe och att vara singel.

Precis efter mitt inköp så slår det mig vad två tekoppar kan innebära. "Vill du följa med upp på te?". Roligt att jag köper två tekoppar inför min singelhöst liksom. Är det mitt undermedvetna som talar till mig?

Ska väl förhoppningsvis inte behöva fulbjuda på te för att få till det. Peppar, peppar. Fast jag vet inte ens om jag vill få till det. Känner att okända, nakna kroppar både äcklar och skrämmer mig just nu.

Jag behöver ligga i fosterställning och läka ett tag. Sen stegvis utsätta mig för små doser av tysk hemmafru-porr, gå vidare med japanska tonåringar, peppra lite med Långt Ner i Halsen och avsluta med två stora och en liten.

Långsamt kommer jag att börja blomstra och i nov/dec ska jag nog vara fit for fight igen.

2 kommentarer:

Wille sa...

Håll ut tina, det blir bättre. O man kan ju faktiskt dricka te med folk utan att för den delen behöva ligga med dem... :)

FinaTina sa...

Tack Wille. Och ja, visst kan man det. Det är ganska trevligt med te. I like.