söndag 31 augusti 2008

Lägenheter

Har precis kommit hem från en runda runt Söder. Kollade in sex olika lägenheter idag. Två känns okey. En känns great, fast det är den som det var mest folk på och som antagligen kommer att rusa iväg mot två miljoner.

Det är så svårt. Ska jag lägga mer pengar på något där jag trivs och känner att jag verkligen vill bo, eller ska jag köpa något billigare som är okey, och så har jag pengar över till att resa, amortera och shoppa? Det är ett svårt val. En kombo hade ju varit toppen.

Detta kommer bli första gången jag bor helt själv. Det är både läskigt och spännande. Det ska bli jättekul att få inreda och bestämma hur jag vill ha det själv. Men det kommer säkert finnas stunder då det kommer kännas ensamt och jobbigt.

En balkong hade varit lyxigt tycker jag. Vill kunna odla tomater till våren och grilla, även om det är förbjudet.

Nästa vecka verkar det också komma ut massa nya, sköna objekt, så skiter det sig med den som jag gillade idag så är det lugnt.

Imorgon börjar budgivningen. Det ska bli spännande tycker jag.

Inga kommentarer: