onsdag 20 augusti 2008

Trivselvikt

Gjorde det oundvikliga. Plussade på min size en aning under min månad i USA. Förstår inte riktigt varför. Åt inte så sjukt dåligt. Tränade inte men gick en hel del. Det måste vara något i vattnet. Eller i cheesecaken...

Det var fint så länge det varade. Nu är det dags att ta tag i det hela och det är trist. Eller, det är kul att vara i form och träna men det är segt i starten. Var på yoga igår. Skönt och bra men oj vilken usel form jag är i. Idag blir det Body Pump. Viktträning av hela kroppen till tonerna a E-type. Kommer nog bli ett helvete.

Har alltid varit ganska så bortskämd när det gäller min kropp. Har inte behövt träna så värst mycket för att hålla mig ganska så fit. Har alltid kunnat äta mycket och av allt och ändå klarat mig bra. Är rädd för att de glada dagarna är förbi. Välkommen till vuxenvärlden och ett liv i "säga nej till viss mat" och "inte alltid äta upp"s tecken. Tror det är så. Ser ljust på framtiden men den här förändringen hade jag hoppats slippa. Men ingen är väl odödlig. Inte ens jag.

Inga kommentarer: