fredag 22 augusti 2008

Kärlek 3000

I höst kommer en svensk, romantisk komedi ut som heter Kärlek 3000 och som regisserats av Shahriyar Latifzadeh. Jag hoppas att den är bra och går bra, men att se den på väg upp på biograferna gör mig tyvärr lite bitter.

Jag var involverad i castingprocessen för två år sen, under två månader. Varje helg i en månad så var jag på provfilmning och gick vidare, och vidare och vidare. När jag var ensam kvar så beslutade sig producenten för att köra en castingrunda till. Jag fick vänta en månad för att sen få beskedet att den kvinnliga huvudrollen gått till någon annan. Det var tungt och oerhört trist för en romantisk komedi hade varit helt underbart att medverka i. Hopp och förtvivlan. C'est la vie, förmodar jag.

Fortfarande har jag en liten tagg i bröstet men jag önskar dem all framgång. Ska bli kul att se om hon som fick rollen är samma typ som mig. Hon kanske är grym och perfekt för rollen. Då är det bara att buga och bocka.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag såg den alldeles nyss och kan bara säga: HERREGUD. Vad riktigt, riktigt jävla glad att du inte är inblandad i den produktionen. Något så pinsamt har jag aldrig sett maken till.

Anonym sa...

Jag var på galapremiären igår och tyckte den var riktigt bra faktiskt, det verkade resten av publiken också tycka.
Hur hade du möjligheten att se filmen så långt före premiären och galapremiären? 16 oktober var länge sen!