söndag 24 augusti 2008

Oföretagssam

Fan, skulle gå på 6 lägenhets visningar idag. Gick inte på en enda. Varför då kan man undra sig. Är inte det ganska viktigt att jag går och kollar så jag kan hitta mig ett boende, kan man tycka. Jodå, visst är det det, men jag känner mig lite slö idag. Får ta visningarna i morgon.

Kunde fått en lägenhet här på Knivsöder, i fredags. 26 kvadrat, 1 550 000 kr skulle den bli min för. Rätt bra deal för den är superfräsch. Men jag vill ha balkong och dessutom har jag bestämt mig för att lämna Hornstull även om jag älskar mitt hood. Behöver ett helt nytt område, en ny livsmedelsaffär att gå till liksom.

Ska titta på en lägenhet nära Johans nya. Snyggt om vi blir grannar. Kan vi låna socker av varandra.

Känns kul och spännande att kolla in lägenhetsmarknaden men kommer bli jobbigt med budgivningarna. Jag hatar budgivning. Det är alltid någon dum jävel som ska hålla på att trissa upp priset. Nån som inte kan ge sig.

Inga kommentarer: