fredag 29 augusti 2008

Eftermiddags trött


Är så sjukt trött i hela kroppen idag. Förstår inte vad problemet är. Har haft tendens till trötthet alla eftermiddagar denna vecka men idag tar priset. Drack inte ens alkohol igår.

Tränade i och för sig Boxercise. Första gången jag provade och det var jättekul. Verkligen grymt skoj och jätte-, jättejobbigt. Känner att träningsvärken börjar komma smygande och den kommer säkert eskalera och resultera i att jag inte kommer kunna röra mig i morgon.

Men blev så peppad av boxningen att jag vill börja i en klubb för att träna mot matcher. Kanske Thaiboxning? Verkar jättekul, min enda restriktion är att jag har hört att man måste härda sina smalben genom att stå och sparka på varandra. Lockar inte. Dessutom får jag så lätt blåmärken så det vore en absolut kjoldödare.

Fast nu är det höst så kjolen funkar ändå inte utan döljande strumpbyxor.

Men, tillbaka till min trötthet. Vad ska jag göra åt den? Äta mer kött? Tja, det skulle jag kunna prova. Ta tjack? Nej, tack. Aldrig i livet. Fy fan.

Idag är det dessutom Popaganda och jag har en biljett. Är så långt ifrån sugen på att gå, fast det kan bli jättekul. Grym musik kommer att spelas. Men regnet plus min trötthet får mig att bara tänka i termer; soffa + film + choklad + glass + cashewnötter + köttbullar, mos, sås och lingonsylt + levande ljus + en pinne + äppelpaj = perfekt fredagskväll för mig.

Vad gör man när energin är utsugen och när viljan inte finns?

Inga kommentarer: