tisdag 19 oktober 2010

Äkta vs. fejk

På tal om tradera så ligger det sjukt många fejkade Mulberryväskor uppe och enligt bilderna ser det ut att vara bra kopior. Inte självklart fejkade vid första anblicken, det är små detaljer som gör det.

Om man har en bra kopia men vet om att det är en kopia, känns det lika kul med väskan då?

Jag känner mig själv helt förvirrad ibland när det gäller äkta vs. fejk. Är det verkligen bättre kvalle och utseende på alla äkta varor? Om så är fallet så är det inget snack om saken, självklart köper man äkta.

Fast behöver man en nice väska att bara frakta grejer i, jaaa, wtf, varför inte köpa fejk? Tycker mitt förnuft i alla fall. Skulle dock inte göra det själv vilket jag faktiskt tycker är ganska fånigt av mig. Men något tar emot, då är jag hellre utan.

Men oftast ser man väldigt stor skillnad på fejk och äkta. Som dessa Christian Louboutin Toundra Coyote Fur Boots. De äkta kostar strax över $2000 (ca 14 000 kr med dagens låga dollarkurs) och fejken ligger på 1399 kr. Inget snack om saken vilka som är snygga och vilka som i jämförelse är risiga.




(Rätt svar: De i mitten är fejk.)

Inga kommentarer: