söndag 17 oktober 2010

Brofästet i Hornstull



Show by Kling var och åt på Brofästet, Hornstulls strand 13, i torsdags. Har varit nyfiken ett tag och det var inte riktigt som jag tänkt mig men fint ändå. Maten var god och intressant, däremot något små portioner tycker jag som gillar mycket mat. Jag åt pilgrimsmusslor och anka och där var den sistnämnda strået vassare.

Efteråt blev det både creme brulé och choklad fondant för min del och båda rockade. Brulén var härligt krispig på toppen och sötlen i botten. Fondanten var mörk och smekande med en distinkt kakaosmak som fungerade utmärkt.

Tyvärr var det mörkt så utsikten var det inte så mycket med men det finns ett härligt ro över lokalen som bidrar till god stämning.

Bordsvattnet serverades med aktiv kol och vi försökte bräcka varandra i vem som var smutsigast. Den personen fick äran att föra in kolstaven på lämpligt ställe för att rena kropp och själ.

Inga kommentarer: