torsdag 21 oktober 2010

Angrip där det känns


Jag är lite sjuk och har varit så en vecka. Har inte brytt mig så mycket och levt ett okristet levende, men nu har jag tröttnat på att vakna upp hostande och tänker göra något åt saken. Det första jag justerar är kosten. All hälsa grundar sig i en god kost, bra råvaror och riktig mat. Måste också vila för att kroppen ska kunna fokusera på att ha ihjäl angriparna. Därför måste jag sitta inne och hålla mig lugn. Inte alltför svårt då jag har 70 sidor läsning framför mig, borde även skicka iväg några mail.

Kommer säkert knarka lite också, om jag hinner vill säga. Kanske struntar jag i att läsa, jag är ju ändå sjuk. Borde i så fall köra min Hitchcockbox - The Early Years (7 timmar svartvita stumfilmer) - men det lutar mot att det blir säsong 4 av Project Runway. Ja, jag vet, ibland är jag är hemskt okulturell.

Ska dock springa ner till Ica på hörnet och köpa citron först. Krossad ingefära och citronsaft i varmt vatten gör under för halsen.


(Reds. anmärkning för känsliga läsare: att "knarka" innebär att titta lite för länge i sträck på ett speciellt program, något som är vanligt i dagens samhälle med de så kallade DVD-boxarna eller genom tekniken streaming. Ostbågerygg är en vanlig bieffekt av detta knarkande.)

Inga kommentarer: