tisdag 26 oktober 2010

Kobra tar en hövding, brajja, indian, majja, hövding, röka, pinne, jolle, osv.


Kobra ikväll handlar om legaliseringen av marijuana i Kalifornien. Om förslaget går igenom blir Kalifornien den första staten i USA med laglig marijuana. USA har i grunden en konservativ inställning till marijuana även om fler röker där är här.

Medicinsk marijuana är dock redan laglig i 14 amerikanska stater.

Legalisering eller ej är en svår fråga för jag tycker att man bör få använda naturliga mediciner vid smärtlindring, hellre det än fabriksgjorda piller, det måste vara mycket bättre för kroppen. Så medicinsk marijuana självklart ja.

När det gäller enbart för att bli snurrig så är det svårare. Jag vill inte att mina småsyskon eller ungdomar ska få lättare tillgång till droger, å andra sidan så är det upp till var och en och vi är alla ansvariga för våra val. Fast när man är ung så är man rätt dum och gör korkade saker. Så här velar jag fram och tillbaka. Det ska bli intressant att se vad Kobra visar kl. 21.30 i kväll.

Jag tror dock inte marijuana är inkörsporten till heroin eller andra tyngre droger. Folk som gillar att berusa sig berusar sig troligtvis först med alkohol. Där har vi boven i dramat.

Inga kommentarer: