torsdag 26 februari 2009

Världens bästa flickvän?

Jag har hävdat att jag är världens bästa flickvän men har insett att det stämmer nog inte i allas ögon.

När min dejt frågade om jag ville hjälpa honom att laga hans vante så tackade jag nej eftersom jag ser det som min livsuppgift att bryta ett samhälligt påtvingat könsmönster. När han frågade om han skulle byta min söndriga badrumslampa så tackade jag nej av samma orsak.

Han blev lite upprörd och tyckte att jag var fånig och sa att jag inte alls verkar vara världens bästa flickvän.

Och nej, det kanske är så; en modell funkar inte för alla.

Letar man efter någon som städar, lagar mat, tycker att Glamomama är cool, föder barn, håller tyst, stannar hemma och fogar sig så ska man inte knacka på min dörr.

Tycker man däremot att det är roligt med någon som gillar film, party, bilspel, efterfest, kramar, glass och har åsikter, så sitter ringklockan på höger sida.

Det är skönt att vi alla är olika. Don efter person.

Inga kommentarer: