torsdag 26 februari 2009

Att göra slut

Jag är så ledsen. Det är dags för mig att göra slut och det är med ett tungt hjärta jag har kommit fram till detta beslut.

Det känns som om flera av mina tekniska prylar håller på att falla ihop. Min kamera t.ex. tar bilder men de blir svarta med små streck över. Min telefon är opålitlig, mottar konstiga sms, skrovlar, tickar och kommer säkert att ge mig cancer i örat. Det är så trist det här.

Kanske beror det på att både telefon och kamera närmar sig 5 års strecket, dvs 90 i teknikår. Otroligt tråkigt men en del av livet förmodar jag.

Att vara sentimental och trogen verkar inte vara lönsamt i tekniksvängen; inga sparade minnen, ingen bra kontakt med vänner.

Det är dags för mig att gå vidare och hitta nya kompisar.

Tur att man kan köpa prylar så jag inte behöver gå ut och ragga upp dem på krogen. Det hade vart sjukt surt.

Inga kommentarer: