tisdag 24 februari 2009

Facebook-etikett


Varför vill man bli vän med någon man inte känner och som dessutom bor i ett annat land? Jättekonstigt.

Jag får en del vänförfrågningar från snubbar jag aldrig har träffat och som jag verkligen inte vill träffa eftersom deras profilbild är typ en halvbild utan tröja.

Vad händer om vi blir vänner på facebook? Ska vi sen bli vänner i verkligheten också eller ska vi bara vara en extra i listan? Det är så konstigt, jag förstår inte hur folk tänker.

Först måste man träffa personen IRL och sen kan man adda. Allt annat är knas.

(När jag gick in på snubben-som-skickat-bildens sida för att se vad det är för tomte så ser jag att han är vän med en av mina bästa vänner från högstadiet som jag har tappat kontakten med. Sjukt. Ibland är facebook bra.)

Inga kommentarer: