tisdag 24 februari 2009

Min kompis

Jag dejtar en kille som envisas med att kalla mig "min kompis" i alla möjliga publika sammanhang.

Det är egentligen rätt gulligt att vara hans kompis om det inte vore så att när han pratar om andra så kallar han även dem "min kompis".

Betyder det att han dejtar alla sina kompisar, eller är vissa bara kompisar?

Jag blir förvirrad och har nu bett honom nämna mig som något annat. Hellre blir jag kallad t.ex. "en brud", även om det är mycket mer ocharmingt men då vet jag vad som är kompis och vad som är dejt.

Fast då måste han kalla alla han dejtar för "en brud" för att det ska gå att hålla isär och att jag ska veta var landet ligger, och det är ju inte heller ultimat för om han dejtar fler än mig så vill jag nog inte veta egentligen. Det skulle kännas smutsigt på något sätt. Hellre är jag lyckligt ovetande.

Men alla kompisar han träffar gör mig förvirrad eftersom jag är en kompis och jag vet hur vi umgås. Beter han sig som han gör med mig med alla sina kompisar så blir jag nog ledsen.

Tror dock att jag får vänja mig att vara "min kompis" tills om ifall vi blir tillsammans. Då kanske jag kan bli "min tjej" istället.

Det vore rätt fint.