måndag 23 februari 2009

Slumdog Millionaire


Oscarsgalans stora vinnare, Slumdog Millionaire, såg jag för några veckor sen och blev inte ett dugg imponerad. Jag har hamnat i debatt på grund av det här, men jag tycker inte den är så bra.

Berättarmässigt så hoppar det fram och tillbaka, vilket funkar men blir lite upprepande och tråkigt tycker jag. Berättelsen känns dessutom banal och en axelryckning.

Men, jag sov lite i filmen så jag har inte full koll eller rätten att säga något egentligen. Ska försöka se om den asap och sen kan jag ha en åsikt.

Jag är bara förvånad över att den vann så mycket i natt. Jag tror inte, även om jag håller mig vaken genom hela, att den kommer gripa tag i mig och förändra mitt liv. Det känns verkligen inte så.

1 kommentar:

Anonym sa...

En film behöver inte vara livsomvälvande för att vinna åtta Oscars. Däremot kan det vara en fin liten historia som är bombastisk och livsbejakande. En påminnelse om att hoppet till slut lämnade Pandoras ask.

Detta skulle en mogen person svara. Jag vill bara säga:

HA HA!