fredag 13 februari 2009

Ryss 5or

Jag är glad fast ändå ledsen. Det är tråkigt med dopning i alla sporter och speciellt skidskytte för där känns allt så familjärt och rart. Det är få åkare som håller sig kvar i toppen länge och jag som hängt med har koll på deras för- och nackdelar. Som om jag kände dem på ett knas sätt.

Därför är det ett riktigt tråkigt besked att tre ryska åkare har testat positivt, för jag gillar ryssarna även om de har känts lite väl omänskliga ibland. Fast deras styrka har alltid varit skjutningen i förhållande till åkningen.

MEN. Det som är glädjande är att det öppnar upp ordentligt för våra svenska killar. Vår bästa tid är nu. Nu ska det ske! Bergman och Ferry på pallen och Björndalen skjuter bort sig. Det är min prognos.

(Eller så får Bergman bendarr i vanlig ordning och Ferry går sig stum.)

I morgon drar kalaset i gång. Klicka här för att hålla reda på alla tider. Jag kommer lätt ställa klockan på 8.45 trots att det blir utgång i kväll. Är det fest så är det fest.

Inga kommentarer: