tisdag 15 juni 2010

Zink Grill

Var och avnjöt en middag på Zink Grill på Biblioteksgatan igår kväll. Väldigt trevligt ställe, speciellt om man som vi sitter i kärlekssoffan på uteserveringen och tittar på folk som promenerar förbi. Däremot så var inte maten lika trevlig. Min svartgrillade lax (195 kr) var en stor fin bit men det var inte mycket mer än så. Till det åt jag spenat (45 kr) som var väldigt gott och fräscht men jag saknade ändå det där lilla extra.

Sara åt en sallad med räkor och dill (189 kr) och den däremot var riktigt fin, kommer jag tillbaka så tar jag den. Fina stora räkor, blomkål och färsk dill, det var nice. Efter maten tog jag in en creme brulée (108 kr) och en tryffel, Sara led av mättnad efter salladen och tog en latte. Brullen var nice men lite trist, eller så var det bara mitt chokladsug som gjorde sig påmint. Tryffeln lindrade något men jag drömde om chokladmoussen eller varför inte cheese cake med jordgubbar?

Vår servitris var ganska slö och långsam, dessutom kändes det som om hon glömde bort oss. Det märktes tyvärr för hennes skull på dricksen som lämnades.

Efter maten gick vi till Riche och tog en eftersläckare. Sen inträffade en rad oförutsägbara händelser vilket innefattade världens äckligaste Margarita på Soap Bar (sopbar), en tiggd kexchoklad från väktare i golf cart och nästan nästan en skjuts på flaket, ett försök till att mygla oss in på Love Stockholm bara för att kolla in läget, gick nästan, och sen en promenad genom ett morgontrött sommarStockholm i dess vackraste skrud.

Bra kväll, rolig natt, lite trist mat men ändå ett okey ställe. Sammanfattningsvis en väldigt kul måndag. Rekommenderas.

Inga kommentarer: