måndag 7 juni 2010

Vinn en telefon

Min telefon är helt värdo. Jag har haft den sen i somras men då ärvde jag den från en vän eftersom min egna 5-åriga trotjänare försvann under en bilfärd.
Nu kan folk ringa mig men inga signaler går fram och inte heller indikerar den på missade samtal. Det är faktiskt jättejobbigt, det kan ju vara så att någon viktig ringer med viktiga saker. Det händer. Känns som om jag har missat massor.

Men så hittade jag en tävling på nätet där man kan vinna en telefon och det känns ju underbart, speciellt eftersom det var typ 5 tävlanden på 3 telefoner. Piece of cake, kände jag. Det här blir ju som att sno godis från ett spädbarn! Men när jag fått tummen ur och lagt upp en bild så är det helt plötsligt 45 pers som tävlar och telefonen ter sig längre och längre bort. Åh, jag vill inte! Finns det ingenting som heter lättförtjänt?

Tävlingen går ut på att man ska ladda upp en outfit på sig själv och så ska folk gå in och klicka. Sanningen är att jag tycker det är lite pinnigt så jag vill helst inte be folk, och dem jag försynt skickat ett meddelande till på facebook skäms jag inför.

Nu vet jag inte hur desperat jag ska vara och gå på offensiv och köra massutskick till alla jag känner, eller om jag ska följa min instinkt och ta en stor tugga av det sura äpplet och punga ut.

1 kommentar:

Eva-Marie sa...

Vi hejar på dig !