lördag 5 september 2009

Signalkräftor vs havskräftor.

Tillbaka från kräftskiva. Det var en väldigt fin sådan, mysigt, lugnt och familjärt. Jag diggade hela vägen.

Vi hade beställt kräftor från Bua men tydligen blåste det i natt så det var svårt att få upp. Detta resulterade i att vi fick en del signalkräftor i stället. Men de var goda. Jag omvärderar. Gör om, gör rätt.

Gott med de små röda. Stora smaskiga klor.Jag är glad att jag lärt mig äta. Helt klart värt det.

Havskräftorna hade finare kroppar, men det är inte alltid det som är i fokus . Min behållnig i kväll var klorna. Signalkorna.

2 kommentarer:

elmelts sa...

hmm, kräftor från Bua, var är du nu. Är du inte i Stockholm???

FinaTina sa...

Jodå, men min vän Johanna har en kontakt som fiskar i Bua och kör upp till Stockholm. Very nice.