tisdag 8 september 2009

Diska eller inte diska

På mitt jobb har vi tre kök och i alla sådana sitter det uppe lappar om att man ska diska efter sig. Vilket är common sense kan man tycka eftersom det inte finns någon som gör det åt en, och annars så blir det travar med smutsiga bestick och tallrikar.

På varje tisdagsmöte så tas det alltid upp att man diskar det man smutsar ner och ändå så blir det disk. Jättekonstigt. Hur svårt är det att bara göra det? Det konstiga är också att det bara är tjejer som tar upp om disken. Varför är det så? Varför är det ingen snubbe som bryr sig, eller vågar de bara inte säga ifrån?

Jag kan inte påstå att jag är värsta diskaren, det är jag verkligen inte, men känner att ansvar för det jag använder kan jag gott ta. Det är så konstigt att en sån grej måste påminnas om. Jag fattar verkligen inte.

Inga kommentarer: