onsdag 9 september 2009

Idolhysteri

Premiär för Idol 2009 år och tittarrekord på en gång. Det är makalöst vad det programmet växer och växer. Någonstans tror man att det kommer ta stopp, vilket det säkert gör men inte denna säsong och säkert inte nästa. Jag var väldigt nära att bli en del av maskineriet i våras men tjänsten som inspelningsledare gick till någon annan.

Jag undrar om jag annars vore helt Idoliserad. Märker på facebook att de som har jobbat nämnde typ något om Idol på deras statusrader i glad dager.

Man kan bli sån när man jobbar med något som man gillar. Det blir som en liten sekt utan religiösa inslag. Säkert väldigt roligt, det brukar det vara att gotta ner sig i något. Jag blev en aning sån av ZTV, när allt annat som var mitt liv as I knew it försvann så var jobbet min familj. Vi människor behöver någon slags trygghet, kärlek och rutin även om jag är livrädd för det sistnämnda.

Jag såg en del av Idol och det ser lovande ut. Same same but different kanske men underhållning på burk och det är inte så dåligt dagar som de här.

Tänkte spana in Kändisdjungeln på 4an i morgon. Det ska bli intressant.

Inga kommentarer: