onsdag 2 juli 2008

Senaste filmerna

Har varit sjukt dålig på att se film på senaste tiden för det har hänt 100 andra saker i mitt liv. Det är ingen ursäkt egentligen, finns inga ursäkter för att inte se film men nu är det så.
Anyhow, har en jättelång lista över filmer som måste ses och har betat av två nu i alla fall (National Treasure 2 var inte på listan).

Såg The Darjeeling Limited i helgen. Gillade den jättemycket, som om jag skulle vilja ge den en fyra men kan inte motivera varför en fyra så egentligen en trea.

Försoningen klämde jag i går kväll och det var en fyra. Bäst är början om man gillar förkrigstidsengelsk lantadel som jag (tänk Miss Marple), men slutet är ett bra slut. Väl värd att se. Romantik på hög nivå, bra om man funderar på vart världen är på väg.

Har även sett National Tresure 2. Äventyrsfilm, helt okey på en bakis-söndag även om jag föredrar rom-coms/coms på mina söndagar.

Inga kommentarer: