måndag 14 juli 2008

Favvodrinken

Min absoluta favoritdrink är en Margarita on the rocks. Lärde mig älska den i Mexico, när jag var där och jobbade på Paradise Hotel, för fyra år sen. Vi klev in på en bar i Barra De Navidad, där allt kändes som en film. Det var varmt, rökigt, råbarkade typer, biljardbord och massa tequila. Fick den bästa M on the rocks någonsin och jag var hooked.

I fredags var jag ute och åt med min kära vän Sara. Vi har inte träffats på ett tag så vi hade massor att uppdatera och gick således hem till mig för att mellanlanda innan det var dags för att gå ut.

Jag bjöd på Margaritas on the Rocks och de blev sjukt bra. Bara Tequila, Cointreau och lime. Sara fick lite sockerlag för hon gillar sötare drinkar. Tror hon blev nöjd. Jag blev nöjd. Dricker nästan aldrig drinkar annars, speciellt inte hemma. Det är något jag ska göra mer.

Har ännu inte fått en riktigt bra Margarita i Sverige. Undrar vad det beror på? Fick i och för sig en ganska bra på J när vi hade kick off för Cold Case 2005.

Den sämsta fick jag på F12 i våras fast det var helt mitt eget fel. Jag beställer två, en till mig och en till lille-Peter och säger till bartendern att jag inte vill ha något sockerlag eller annat tjafs utan det ska bara vara Tequila, Grenadin och lime. Han frågar om jag verkligen vill ha dem så och jag säger att det är exakt så jag vill ha dem. Jag vet hur jag vill ha min Margarita, liksom.
Vad jag får är två röda, sliskiga drinkar. Jag sa Grenadin men menade Cointreau.

Bartendern hade ju fattat att jag sa fel men var rätt nöjd med sig själv och jag kunde inte annat än att skratta med honom, åt mig, för att jag var så dryg och inte litade på hans drink-kunskaper. Han var roligt. Jag var dum. Oh well.

Tequila gör mig pigg och glad. Vill verkligen tillbaka till Mexiko. Ett riktigt coolt land.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag blev grymt nöjd. Vill också dricka fler drinkar hemma. Ha det bäst gumman!