fredag 11 juli 2008

Rum i NYC

Om en vecka åker jag till New York. Det börjar kännas så jävla kul! Har varit massa fix som har tagit upp massa energi men nu börjar det utkristlisera sig.

Jag har hittat ett rum i West Village. Sjukt bra läge och ett asbra pris. Fast det är en 50 årig man, Tony, som hyr ut och då blir jag lite nojjig. Som om alla män vill ligga med mig. Som att Tony säkert är massmördare och våldtäktsman.

Jag är skiträdd för män(niskor) helt enkelt. Ibland är det bra.

Det fanns ett annat rum i närheten där snubben som hyrde ut bara skulle ha $100/månade. Skitbra pris. Enda kruxet är att han ville att man skulle gå runt i sina underkläder i lägenheten, nån stund varje dag. Då skulle han sitta och titta på. Snubben var 29 år. Undrar var han är om 5 år. Läskig.

Det tokiga är att han säkert får napp. Nån desperat brud som tycker det verkar vara ett schysst deal.

Än så länge har jag inte hört något sånt från Tony som jag ska hyra av. Jag tror han är snäll. En av de goda.

4 kommentarer:

Arneby sa...

Hur länge ska du vara där? Vad talar vi om för pengar per natt eller vecka? Kanske har jag ett tips.
Dina fears kring Tony är inte nojjor utan är helt rimliga. Att du är ung och snygg gör verkligen inte saken lättare.

FinaTina sa...

Arneby: Jag ska vara där en månad. Tips är alltid välkomna.

Arneby sa...

OK - egentligen för kort tid för att hyra rum då du garanterat kommer att sakna en massa prylar som du då köper på dig i onödan:)
Jag rekommenderar isf att förhandla fram en bra rate för en månad på ett budgethotell. Du avstår daglig städning och lite sånt och de ger dig 50% rabatt eller mer. Givetvis måste du välja ett hotell som inte alltid ändå är fullbokat och det är det här som kan vara lite lurigt såhär års.

FinaTina sa...

Aha. Bra idé. Ja, för jag kommer inte att hyra omöblerat. Det är så kort tid att jag vill egentligen bara ha ett ställe där jag kan sova. Sen är det toppen om det är tryggt, snyggt och bra location.

Tack snälla för ditt tips!