tisdag 1 juli 2008

Låt Den Rätte Komma In (In Human Shape)



Här står jag och Per Ragnar. Han spelar Håkan i den svenska film jag är mest sugen på just nu; Låt Den Rätte Komma In. Har ni inte läst boken ännu, gör det. Eller vänta till oktober och se filmen för jag tror att den är riktigt, riktigt bra, och man vet ju inte om filmen blir sämre efter att ha läst boken. Eller om boken blir sämre efter att ha sett filmen... Svårt det där.

Jag hoppas att den är riktigt bra i alla fall. Det skulle vara så kul med en grym svensk film. Har inte sett någon sådan sen Fucking Åmål. Tror jag. Det borde jag ha gjort, men kommer inte på en enda. Något bra måste ha gjorts, eller hur?

Bilden togs i våras när jag och Per spelade mot varandra i en kortfilm. Han var bra och professionell, det var en väldigt trevlig erfarenhet. Jag ser helt risig ut, men det är min karaktär som är risig. Hon har en riktigt dålig helg. Jag hade en bra helg.

Nu ska jag äntligen se Försoning. Har inte sett den ännu och den finns på min lista över "måste-se-filmer", so here we go.

Har föresten helt bytt ut mitt partymood till ett chillmood. Sitter hemma, läser pjäser och tittar på film. Inte helt fel men det får nog bli en liten justering inför helgen. Det är ju ändå sommar och sol.

Inga kommentarer: