måndag 18 februari 2013

Vinterbada

Jag har varit nere på Västkusten i helgen och passade på att ta en natt på Varbergs Kurort och Kusthotell. Före middagen gick vi till spaavdelningen och badade i den uppvärmda saltvattenspoolen och bastade ångbastu. Sen intog vi en supé i den mysiga restaurangen, jag åt krabbkaka till förrätt och hjort till varmrätt. Maten hade en del övrigt att önska, tycker att krabban, som skulle vara innehålla den gyllene kombinationen av koriander, chili och lime, var vek och tråkig medan den vilda var helt ok.

Dagen efter var alla behandlingar uppbokade så jag gick istället ner till det närliggande vattnet, badade bastu och tog sen ett dopp i Kattegatt. Det var sjukt kallt såklart, men väldigt trevligt och framför allt efteråt då jag kände mig helt mör när jag satt och läste min bok framför den öppna brasan. Hoppas på mer vinterbad. 

Inga kommentarer: